poniedziałek, 26 października 2015

Formy reklamy

Co ciekawe, od bardzo dawna człowiekowi towarzyszą wszelkiego typu reklamy. Sama reklama jest informacją połączoną z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług. 

Reklama może być: jawna, dołączona jawnie jako dodatek, ukryta lub mieszana.

Same reklamy przybierają różną postać - od rzetelnej informacjo o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji.

Czasami reklama występuje w formie ukrytej. Polega to na tym, ze firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat. Popularna jest też reklama łączona. Jest ona korzyścią dla osób decydujących o skorzystaniu z przedmiotu reklamy.

Celem każdej reklamy jest jej skuteczność. Ma przede wszystkim oddziaływać na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi skandal lub procesy sądowe.

Zdecydowania większość reklam charakteryzuje się celami komercyjnymi. Można jednak wyróżnić również reklamę społeczną oraz reklamę polityczną. Istnieją też zjawiska łączące wymienione wyżej typy reklamy.

Oczywiście z każdej reklamy płyną też pewne zagrożenia jak: wprowadzenie w błąd odbiorcy, wzbudzanie nadmiernych potrzeb, promocja zachować społecznych lub wyrabianie obojętności na przekaz społecznym.

Sama reklama posiada wiele funkcji jak na przykład: identyfikacyjna, informacyjna, promocyjna, gwarancyjna, czy emocjonalna.

Reklama może też przybierać różną formę, zarówno reklam telewizyjnych, radiowych, po billboardy, plakaty, ulotki, czy flagi reklamowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz