poniedziałek, 9 listopada 2015

Ekstrakcja zęba

Ostatnio obudziłem się z potężnym bólem zęba. Na początku nie wiedziałem co się dzieje, ponieważ ostatni ból w tej części czułem kilka lat wcześniej kiedy nosiłem aparat nazębny. Po chwilowym badaniu miejsca bólu, odkryłem, że wyrzyna mi się ząb. i to nie byle jaki ząb, a ząb mądrości.

stomatologPierwszy o czym pomyślałam, to natychmiastowe pozbycie się wyrzynających się zębów. Ból był przeszywający i towarzyszył mi przed kolejne dwa tygodnie, do czasu kiedy zdecydowałem się na zabieg usunięcia zęba. 

Na początku zastanawiałem się nad ewentualnymi powikłaniami, jednak ból był nie do zniesienia. Pozbycie się go za wszelką cenę, stało się moim priorytetem.

Oczywiście brak zębów mądrości w żaden sposób nie utrudnia żucia czy rozdrabniania pokarmu, ich obecność może się wiązać z licznymi problemami, w szczególności gdy wyrastają w nieprawidłowy sposób.

denstystaAktualnie ósemki nie mieszczą się szczęce współczesnego człowieka, chociaż kiedyś były podstawowym uzębieniem.

W przypadku, gdy spychają inne zęby, co skutkować może wadami zgryzu lub uszkodzeniu ich korzeni, konieczne okazuje się ich usunięcie. Stomatolog Pawłowice powinien zbadać stan naszego uzębienia i zdecydować o ewentualnej ekstrakcji ósemki.

Zabieg usunięcia zęba mądrości dokonuje się z kilku przyczyn. Jedną z nich jest na pewno leczenie ortodontyczne. Drugą sam stan ósemki. Ostatnią przyczyną jest utrudnione wyrzynanie, które wynika z nieprawidłowego ułożenia zęba. Procesowi temu towarzyszy stan zapalny, kieszonki przyzębne, ból, obrzęk, a często również szczękościsk.

Sam zabieg usunięcia zęba mądrości przebiega tak samo jak każdy inny zabieg usunięcia zęba. Ma charakter chirurgiczny tylko wtedy, gdy ósemka jest zatrzymana w kości.   


                          

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz